Codetaal

Workshop digitale media

Voor:                    groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Door:                    Tetem
Duur:                    45 min (gr 1, 2) 1,5 uur (gr 3, 4, 5, 6) 3 uur (gr 7, 8)
Waar:                   in eigen lokaal
Materiaal:            wordt meegenomen
Kosten:                gr 1, 2, 3, 4, 5, 6: 1 groep 3 CubaCoins, 2 groepen 5 CubaCoins
gr 7, 8: 1 groep 4 CubaCoins, 2 groepen 7 CubaCoins

Kinderen maken kennis met de wereld van programmeren. Dit gebeurt door te kijken naar robotica en naar escaperooms. Robotica zijn door de brede toepassing van nieuwe technologieën steeds meer onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt hoe de technieken werken. Kinderen leren over het programmeren van robots en games. Ze ontdekken dat een robot niet uit zichzelf beweegt of geluid maakt, maar dat een robot dit leert door middel van een programmeertaal die je de robot aanleert. Kinderen onderzoeken de mogelijkheden van robotica en ontdekken dat de échte creativiteit achter de robotica in het programmeren en ontwerpen zit. Groep 1 en 2 maken kennis met Cubetto en de basis van programmeren. Groep 3 en 4 zetten een programmeerparcours uit voor robot Ozobot. Groep 5 en 6 maken kennis met robot Mbot en programmeren basiscommando’s. Groep 7 en 8 maken een game met behulp van het programma Scratc.